Starostwo Wodzisław Śląski

image Start       image strona ZUS       image strony PP       image stoły kute       image Stary Luboń       image strefy GMT       

Menu

okropnaegoistka portal

Temat: Odbiór prawka
Witam,
jeśli wybrałem zły dział to przepraszam... ale jestem tak wkurzony, że normalnie nie moge już....

Mam pytanie:

Moje stałe zameldowanie jest np. Jasło
Mieszkam od urodzenia na pobyt tymczasowy gdzieś indziej np. Wodzisław Ślaski
I teraz przejdźmy do rzeczy. Zdałem prawko w Jastrzębiu Zdroju za 1 razem. Dzwonie do starostwa Wodzisław Śląski pytam sie czy prawko jest do odebrania, mówią że tak. Przyjeżdżam do nich pokazuje im dowód pisze na nim Jasło daje jej kartke, że mieszkam na pobyt tymczasowy w Wodzisławiu i mówi mi, że nie może mi dać prawka bo stałe zameldowanie mam w Jaśle! Dlaczego? dowód mogłem odebrać w Wodzisławiu... wszystkie listy, rozliczenia itp. moge sie rozliczać na miejscu ... Dlaczego nie moge prawka odebrać w Wodzisławiu tylko musze jechać do Jasła.... mówie jej, że mają faxy i wnioski mogą sobie przesyłać...

To jest dziwne, to dlaczego mogłem zdawać prawko w Jastrzębiu... nie było żadnych problemów...

Po prostu żal....

Po przyjechaniu do domu jeszcze do nich zadzwoniłem jak sie troche uspokoiłem Razz i jeszcze raz im to mówie i czekam,czekam (naradzała się może hehe) i powiedziała, że mam zadzwonić w poniedziałek. Ciekawe co powie...

Może miał ktoś podobny przypadek ?

Prosze o pomoc i porady.
Źródło: l-ka.pl/forum/viewtopic.php?t=11419



Temat: Polacy za granicą
TRANSFERY - ZIMA 2008/09

Oto transfery Polaków w klubach (do klubów) zagranicznych:

ANGLIA:
- Jarosław Fojut (O - Stockport County FC -> Bolton Wanderers FC)
- Przemysław Kazimierczak (B - Darlington FC -> Whitby Town FC)
- Marek Saganowski (N - Ålborg Boldspilklub -> Southampton FC)
- Ben Starosta (O - Lechia Gdańsk -> Sheffield United FC)
- Bartosz Ślusarski (N - West Bromwich Albion FC -> Sheffield Wednesday FC)

AUSTRIA:
- Daniel Dylewski (N - ŁKS Łomża -> SV WĂźrmla)

AZERBEJDŻAN:
- Tomasz Bobel (B - brak klubu -> Neftçı Baku)
- Tomasz Stolpa (N - UngmennafĂŠlag GrindavĂ­kur -> Qəbələ FK)

BELGIA:
- Dawid Janczyk (N - CSKA Moskwa -> KSC Lokeren Oost-Vlaanderen)
- Błażej Radler (O - Odra Wodzisław Śląski -> AFC Tubize)

CYPR:
- Arkadiusz Aleksander (N - Odra Wodzisław Śląski -> AS NĂŠa SalamĂ­s Ammochóstos)
- Jarosław Bieniuk (O - Antalyaspor KulĂźbĂź -> AS Omónia LefkossĂ­as)
- Marcin Juszczyk (B - Wisła Kraków -> AS NĂŠa SalamĂ­s Ammochóstos)
- Rafał Kosznik (O - Lechia Gdańsk -> AS Omónia LefkossĂ­as)
- Marcin Pontus (N - Odra Opole -> ASI Lýssis)
- Tomasz Prasnal (O - GKS Katowice -> ASI Lýssis)
- Tomasz Sajdak (N - Helsingin JK -> AS AlkĂ­ (Larnaka)
- Robert Stachura (P - FrĂŠnaros FC 2000 -> Ethnikós Ássias)

GRECJA:
- Łukasz Jarosiewicz (P - brak klubu -> AS LamĂ­a)
- Paweł Linka (B - Lech Poznań -> AÓ XĂĄnthi)
- Piotr Piechniak (P - Polonia Warszawa -> APÓ Levadiakós)
- Paweł Sobczak (N - GKS Katowice -> AS LamĂ­a)
- Jakub Wawrzyniak (O - Legia Warszawa -> Panathinaikós AÓ)

HOLANDIA:
- Błażej Karasiak (O - Odra Opole -> MVV (Maastricht))
- Bartłomiej Pacuszka (O - FC Twente (juniorzy) -> Heracles Almelo)

NIEMCY:
- Michał Kotula (P - Torgelower SV Greif -> Pasewalker FV)
- Jacek Krzynówek (P - VfL Wolfsburg -> Hannover)
- Marcin Miśta (P - Chemik Police -> Torgelower SV Greif)
- Robert Sikorski (N - Torgelower SV Greif -> FC Vorwärts DrÜgeheide)
- Mirosław Spiżak (N - brak klubu -> FC WĂźrzburger Kickers)
- Tomasz Zdebel (P - VfL Bochum 1848 -> TSV Bayer 04 Leverkusen)

PORTUGALIA:
- Paweł Kieszek (B - SC Braga -> Vitória FC SetĂşbal)
Źródło: ekstraklasakibice.fora.pl/a/a,1615.html


Temat: DFK TSKN
13 Festiwal kulturalny DFK w Toszku
http://www.zamek.toszek.pl/aktualnosci.html



Program uroczystości:

Sobota, 26 czerwca 2010

17:00 – Koncert orkiestry dętej z Duisburga
Rozdanie nagród oraz przedstawienie wszystkich zwycięzców konkursów DFK
19:00 – Prapremiera spektaklu słowno-muzycznego pt.: „Eichendorff”

Niedziela, 27 czerwca 2010

11:00 – Uroczyste otwarcie obchodów 20-lecia DFK
Odznaczenie zasłużonych członków DFK
Mowy powitalne zaproszonych gości
13:30 – Msza Święta w Kościele Świętej Katarzyny w Toszku
15:00 – Występy grup kulturalnych DFK Województwa Śląskiego.

Wystąpią: Chór Dziecięcy „Eichendorff” z Raciborza, Dziecięco-Młodzieżowa grupa „Piccolo” z Bytomia, Grupa z Hlucina, Młodzieżowa grupa śpiewacza z Wodzisławia, Orkiestra Dęta z Toszka, Młodzieżowa grupa śpiewacza „BlĂźmelein” z Pławniowic, Mażoretki z Raciborza, Chór dziewczęcy z Kopienicy-Łubie, grupa taneczna „Łężczok”, solistka – DANY.

18:30 – Gwiazda wieczoru: Georg Wind – Gwiazda pochodząca z Niemiec
19:30 – Gwiazda wieczoru: TOBY z Monachium
20:30 – Koncert zespołu METRUM Reni & Marco

ORGANIZATOR: Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Niemców Województwa Śląskiego

Patronat honorowy: KONSUL REPUBLIKI FEDERALNEJ NIEMIEC W OPOLU

Uroczystość ta jest realizowana dzięki dotacji:

Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Konsulatu RFN w Opolu
Fundacji Rozwoju Śląska oraz Wspierania Inicjatyw Lokalnych w Opolu
Starostwa Powiatowego w Gliwicach.

Sponsor: Centrum Ogrodnicze PASSIFLORA oraz Piekarnia & Cukiernia SCHMIDT

Patronat medialny objęli: „Oberschlesische Stimme”, Redakcja Radiowa „Mittendrin”, Radio Plus, Nowiny Raciborskie, Portal nowiny.pl, Schlesisches Wochenblatt, Pro-Futura, Oberschlesien,
TVP 3 Katowice.
Źródło: forum.chorzow.slask.pl/viewtopic.php?t=4174


Temat: : PTKiGK chce wozić szynobusami
PTKiGK chce wozić szynobusami

Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem z Rybnika jest zainteresowane transportem zbiorowym w regionie, wykorzystując istniejące już linie kolejowe pod szynobusy. Ale zarząd Związku Subregionu Zachodniego postanowił, by temat najpierw przedyskutowali gospodarze poszczególnych gmin.

Niedawno w Urzędzie Stanu Cywilnego w Wodzisławiu Śląskim rozmawiali na ten temat gospodarze wodzisławskich gmin. Koncepcje organizacji przewozu osób szynobusami w regionie przedstawił Piotr Macioszek, dyrektor ds. przewozów Przedsiębiorstwa Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem w Rybniku. To pierwszy w kraju prywatny przewoźnik, który wykorzystuje przemysłową sieć kolejową do przewozu osób. Główna propozycja to utworzenie linii szynobusowej na trasie z Jejkowic, przez Rybnik, Boguszowice i Jastrzębie Zdrój do Pawłowic. Największą wadą takiego rozwiązania jest jednak dość długi, bo trwający około 1 godziny i 20 minut, czas przejazdu. Zbyt długa podróż nie wróży także sukcesu linii szynobusowej na trasie z Rybnika do Raciborza, przez Sumine i Rydułtowy.– Najbardziej realne jest uruchomienie szynobusu z Wodzisławia do Rybnika. Po modernizacji sieci kolejowej czas przejazdu zająłby nie więcej jak pół godziny, czyli porównywalnie do linii autobusowej E-3 – ocenia Macioszek. Mało prawdopodobne jest z kolei uruchomienie szynobusu na trasie z Wodzisławia do Jastrzębia. Bo to rozwiązanie bardzo kosztowne, z uwagi na brak wiaduktu kolejowego nad budowana autostrada A1.Arkadiusz Łuszczak, naczelnik wydziału komunikacji i transportu w wodzisławskim starostwie, uważa, że w dobie rozwijającej sie komunikacji samochodowej transport kolejowy jest koniecznością. Ale niestety wciąż jest to zbyt drogi interes: – Modernizacja i budowa nowych linii kolejowych to potężne koszty. Wiele trzeba też wydać na zakup i utrzymanie szynobusów.

Dlatego wciąż najbardziej opłacalny jest jednak transport drogowy. Jest jednak dobrej myśli co do uruchomienia linii szynobusowej na trasie Wodzisław – Rybnik. – Istniejące w regionie linie kolejowe pozostawiają wiele do życzenia. Kiepsko sprawdza się tu tradycyjny transport pociągami, a co dopiero szynobusami. Natomiast linia Wodzisław – Rybnik jest w dobrym stanie i przy niewielkich nakładach finansowych można by tu uruchomić szynobus – twierdzi Arkadiusz Łuszczak.Spotkanie nie przyniosło konkretnych decyzji. Gminy mają przygotować zbiorczą informację uwzględniającą problemy transportu zbiorowego na ich terenie wraz z propozycjami ich rozwiązania. Materiał ten będzie podstawą do przygotowania strategii rozwiązania komunikacji zbiorczej na terenie całego subregionu zachodniego.

źródło: Nowiny Rybnickie
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=4450


Temat: Dworzec PKS do remontu
Pasażerowie są zdezorientowani i zdegustowani. Obok wielkiego placu budowy „Biedronki” ustawiono niepozorne i prowizoryczne stanowiska dla autobusów. Funkcję prowizorycznej kasy pełni przemalowany kiosk.

– I to ma być dworzec autobusowy tak wielkiego miasta, jakim jest Rybnik? – krzywią się podróżni. Jerzy Siwica, szef rybnickiego PKS-u, zapewnia, że obecne rozwiązanie jest tylko tymczasowe. – Kiosk zniknie za około miesiąc, a bilety będą sprzedawane w specjalnym pawilonie, który już niedługo zostanie wybudowany – wyjaśnia.

W pawilonie nie przewidziano jednak żadnej poczekalni dla podróżnych. W okresie chłodów pasażerom pozostanie czekanie na mrozie lub „przymusowe” zakupy w pobliskiej „Biedronce”.

Przeprowadzka niemożliwa

Nic dziwnego że wielu podróżnych pyta, czy nie można przenieść dworca PKS-u w miejsce Dworca Komunikacji Miejskiej. Stosunkowo nowy budynek posiada wielką poczekalnię. – Braliśmy to pod uwagę, ale wielu pasażerów już się przyzwyczaiło do obecnej lokalizacji. Jest stąd blisko na dworzec kolejowy, w pobliżu jest starostwo oraz urząd skarbowy – wyjaśnia Siwica.

Prezydent Adam Fudali również nie pozostawia mieszkańcom złudzeń co do przenosin dworca. – Dworzec Komunikacji Miejskiej od samego początku funkcjonowania jest częściowo udostępniany PKS-owi a także prywatnym przewoźnikom dla kursów przelotowych w kierunkach: Cieszyn, Gliwice, Jastrzębie, Łódź, Wisła czy Wodzisław Śląski. W ten sposób stworzyliśmy węzeł przesiadkowy, który obecnie chcemy jeszcze rozbudowywać dla wygody pasażerów. Inicjatywa dotycząca usytuowania przystanków dla kursów własnych PKS należy do PKS-u, który jest samodzielnym przedsiębiorstwem, podległym wojewodzie – dodaje prezydent Fudali.

Nie ma miejsca

Można rozważyć zwiększenie ilości odjazdów z dworca KM w innych kierunkach – jednak ze względu na rozmiar placu nie ma możliwości przyjęcia dodatkowych autobusów na postój. – Natomiast jeżeli chodzi o wykorzystanie poczekalni, to na pewno w okresie wakacyjnym ruch jest w niej mniejszy. Inaczej jest jednak w czasie roku szkolnego, kiedy dworzec zapełnia młodzież – szczególnie ta z Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych i Rybnickiego Centrum Edukacji Zawodowej – wyjaśnia Adam Fudali.

Brakuje kierowców

To nie jedyne problemy rybnickiego PKS-u. Brakuje około 30 kierowców, czyli 15 proc. załogi. W samym tylko lipcu wypadło z rozkładu ponad dwadzieścia kursów. Ewentualna choroba któregoś z kierowców oznacza kolejne cięcia. Wielu z nich wyjechało za granicę, gdzie za taką samą pracę mogą zarobić kilkakrotnie więcej pieniędzy. Początkujący kierowca w rybnickim PKS-ie zarabia 1000 zł na rękę, bardziej doświadczony o 500 zł więcej.

Źródło: Tygodnik Rybnicki
Źródło: rowkolej.fora.pl/a/a,270.html


Temat: [PPKS Rybnik]Prywatyzacja.
Po prywatyzacji słuch zaginął, ale może komunalizacja??


Rząd chce oddać kulejące PKS-y samorządom

Ministerstwo Skarbu chce darmo przekazywać samorządom PKS-y. Większość z nich ledwo zipie, więc przejście na garnuszek samorządów może być dla nich jedyną szansą na przetrwanie - informuje resort.

Chociaż Warszawa nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji, z szansy jako pierwszy na Śląsku i jeden z pierwszych w Polsce chce skorzystać Racibórz. Urzędnicy właśnie wysłali do ministerstwa wniosek w tej sprawie.

Podobne pismo do ministerstwa wystosował jeszcze tylko marszałek województwa podkarpackiego.

O ile w całym kraju podobne przedsiębiorstwa rezygnują z kolejnych kursów, bo wożenie pasażerów przestaje się opłacać, raciborski PKS ma się dobrze, więc jest dla miasta łakomym kąskiem.

- W ostatnim czasie kupiliśmy 13 nowych autobusów, w tym dziewięć nowoczesnych mercedesów. Za raty leasingowe zapłaciliśmy w ubiegłym roku ponad 800 tys. zł. I starczyło nam jeszcze na przeprowadzenie remontów biur za 200 tys. zł - mówi Kazimierz Kitliński, prezes raciborskiego PKS-u. Każdego miesiąca przedsiębiorstwo płaci 70 tys. zł raty za autobusy i wciąż jest na plusie! PKS powiększa również załogę i obecnie zatrudnia 137 osób. Do ra-ciborskiego przedsiębiorstwa uciekają kierowcy z innych zakładów. I nie ma się czemu dziwić. Średnia wypłata brutto wynosi tu 2,6 tys. zł.

Kazimierz Kitliński nie chce zdradzić tajemnicy sukcesu. - Po prostu nam się udało - mówi prezes przedsiębiorstwa, które jeszcze trzy lata temu było na minusie.

- Nie mamy żadnych wątpliwości, że jego przejęcie bardzo by nam się opłacało. Działające na naszym terenie przedsiębiorstwo jako jedno z niewielu jest w znakomitej kondycji _- mówi Mirosław Lenk, prezydent Raciborza.

Aleksander Grad, minister skarbu, tłumaczy, że takie zmiany leżą w interesie zarówno PKS-ów, jak i samorządów.

- Decyzja dotycząca ewentualnego przekazania akcji jakichkolwiek PKS-ów zostanie poprzedzona m.in. analizą strategii rozwoju województwa, na obszarze którego znajdują się spółki, jak również możliwości skorzystania przez jednostki samorządu terytorialnego ze środków unijnych, które przeznaczone zostałyby na niezbędne inwestycje związane m.in. z odnowieniem taboru autobusowego - donosi resort skarbu.

Przejecie PKS-ów przez samorządy to dla większości przedsiębiorstw w kraju jedyna szansa na uniknięcie upadłości. - W ubiegłym roku nasze przedsiębiorstwo przyniosło 120 tys. zł strat. Każdego miesiąca likwidujemy kolejne nierentowne kursy. A wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej, bo ceny paliwa idą w górę - mówi Jerzy Siwica, prezes PKS-u w Rybniku. Z przedsiębiorstwa uciekają kolejni kierowcy. Nie ma pieniędzy na podwyżki.

W tej sytuacji w ubiegłym tygodniu Siwica wystosował pisma do Urzędu Miasta w Rybniku oraz starostw powiatowych w Rybniku i Wodzisławiu Śląskim w sprawie ich ewentualnej opieki nad przedsiębiorstwem. - W ten sposób możemy zatrzymać niepokojący proces. Samorządy mają większe pole manewru - mówi Siwica. Prezes zdaje sobie jednak sprawę z tego, że urzędy nie będą zabijać się o zakład zatrudniający 300 osób i przynoszący każdego roku straty.

http://gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/836157.html
Źródło: rowkolej.fora.pl/a/a,352.html